×
Тел.: (044) 500 3025

10.02.2020

Підібрати правильну ламінацію для конкретного графічного додатку не менш важливо, ніж грамотно обрати сам друкований носій. Спектр пропонованих матеріалів величезний, тому і на цьому етапі можуть виникнути складнощі. Розглянемо аспекти, про які необхідно замислитися.

Ламінація: функції

Ламінат — це тип покриття друкарського зображення, яке наноситься на лицьову поверхню матеріалу і виконує ряд функцій:

  • покращує зовнішній вигляд (скажімо, надає глянцевий блиск або різноманітну текстуру);
  • надає певні властивості. Наприклад, плівки проти ковзання роблять підлогову графіку менш слизькою. Це важливо для реклами, що розміщується на підлозі в місцях інтенсивного пасажиропотоку або на транспортних стрічках (каси супермаркетів, багажні конвеєри в аеропортах, ескалатори);
  • подовжує термін служби рекламного носія. Ламіноване зображення не так швидко стирається та знебарвлюється. Воно буде виглядати яскравим і чітким протягом тривалого періоду часу;
  • захищає від різних чинників, включаючи: опади та вологу, УФ-випромінювання, вандалізм, подряпини;
  • спрощує застосування. Ламінована графіка стає товстішою, стабільнішою, зручнішою для транспортування без ризику викривити зображення. Крім того, ламінація значно полегшує видалення самоклейних плівок, після чого залишається менше решток адгезиву.

Плівка для ламінації: переваги

Для захисту надрукованих зображень застосовується рідка, гаряча і холодна ламінація (самоклейні плівки). Останній варіант ідеально підходить для широкоформатної графіки і пропонує ряд переваг:

  • простота і швидкість нанесення, в порівнянні з нанесенням рідкого прозорого покриття і сушіння;
  • немає необхідності застосовувати спеціальне обладнання (гарячий ламінатор);
  • широкий вибір типів плівки і товщин для задоволення будь-яких вимог;
  • чудова довговічність при зовнішньому застосуванні (до 5-7 років);
  • можливість купити ламінат із такими ж хімічними і фізичними властивостями, що і у друкованих носіїв.

Різновиди плівок для ламінування

Плівки для ламінування можна умовно розділити на дві великі категорії, в залежності від технології їх виготовлення:

  • Литі плівки виготовлені з високоякісних матеріалів. Відрізняються міцністю, стабільністю розмірів і малою товщиною. Литі плівки краще зберігають свій колір, ідеально підходять як для внутрішніх, так і для зовнішніх робіт, можуть застосовуватися на нерівних поверхнях, які вимагають розтягування по складним кривим.
  • каландровані плівки є більш жорсткими і товстими, що полегшує їх використання. Водночас вони є менш стабільними в розмірах і менш довговічними. Відносно низька вартість робить їх прекрасним вибором для короткочасного застосування на плоских поверхнях.

В рамках кожної категорії присутній великий вибір плівок різної товщини з різними властивостями, зокрема:

  • УФ-стабілізовані;
  • глянцеві, матові;
  • структуровані;
  • для захисту від графіті;
  • стійкі до стирання, хімікатів, атмосферних явищ.

Вибір плівки ламінації

Для того, щоб правильно підібрати плівку для ламінування, необхідно врахувати ряд важливих чинників. Насамперед важливо оцінити вимоги до довговічності роботи. Також мають значення:

  • Призначення і тип рекламного зображення. Підлогова графіка, перфорована плівка для реклами на вікнах, плівка для обклеювання автомобіля — кожне з цих застосувань потребує свій тип ламінату.
  • Яка основа ламінуватиметься. Чи буде вона гладкою, як наприклад, реклама на вітринах, або ж зображення наноситься на заклепки або вигнуті поверхні.
  • В яких умовах буде використовуватися графіка. Чи передбачаються перепади температури, УФ-випромінювання, вода або забруднення? Чи буде вона піддаватися впливу кислотних або лужних мийних засобів, вандалізму, контактуватиме з нафтопродуктами або дорожніми солями?
  • Умови освітлення, в яких буде переглядатися зображення. Наприклад, на яскравому сонці матовий ламінат може істотно підвищити читабельність виробу.
  • Сумісність плівки для ламінації з іншими компонентами графічної системи. Литі плівки найкраще використовувати з литими рекламними плівками, а каландровані — з каландрованими. Насамперед, це пов'язано з відмінностями в ступені усадки.

Ламінація: нанесення

Після правильного вибору плівки для ламінації важливим моментом є її монтаж. Як і для всіх самоклейних плівок, необхідно підготувати поверхню, видаливши залишки будь-яких забруднень і сторонніх речовин. Розглянемо 2 варіанти нанесення плівки:

  • ламінація друкованої плівки з наступним монтажем «сендвіч»-плівки на поверхню;
  • ламінація плівки, яка вже наклеєна на поверхню.

Обидва вищевказаних варіанти застосування плівки ламінації мають свої особливості. Перший варіант краще, оскільки зменшує кількість операцій і при використанні автоматичного ламінатора дозволяє отримати якісний результат доволі швидко. Подальше застосування плівки є аналогічним до роботи із неламінованими плівками. Недоліком такого варіанту є збільшення товщини вироби і зниження гнучкості і еластичності «сендвіч» -плівки. Тому такий метод не застосовується для автостайлінгу або нанесення реклами на складні поверхні.

Другий варіант більш витратний за часом, оскільки передбачає обклеювання поверхні двічі — спочатку задрукованою плівкою, потім — ламінаційною. Тому використовується тільки там, де це доцільно — складні форми або рельєфні поверхні, такі як кузовні елементи автомобілів, рельєфні стінові поверхні тощо.

Таким чином, від вибору плівки для ламінування багато в чому залежить привабливий вигляд і довговічність рекламного зображення, а також його споживчі властивості. Компанія AVERS пропонує українським рекламістам величезний асортимент ламінаційних плівок від провідних світових виробників — Ritrama і Orafol. Звертайтеся в чат або за телефонами за професійною технічною підтримкою і допомогою у виборі оптимального продукту.



Якщо у Вас виникли питання щодо матеріалів і послуг компанії "Аверс", замовте "Зворотній дзвінок". Ми передзвонимо Вам найближчим часом!