×
Тел.: (044) 500 3025

14.01.2021

Термоформування — один із найбільш популярних способів обробки полімерних листів, що дозволяє досить швидко і недорого отримати вироби бажаної конфігурації. Для рекламістів і дизайнерів це прекрасна можливість створити ефектні рекламні вивіски з тривимірними елементами, оригінальні стойки і POS-матеріали.

Формування листового пластика: переваги

Формування пластику передбачає нагрів листа до певної температури, в результаті якого листи стають дуже пластичними. Потім матеріал піддається тиску, який підтримується доти, поки деталь не охолоне. Тиск може бути позитивним (формування під тиском) або негативним (вакуумне формування пластика). Обидва варіанти можуть використовуватися для формування однієї або декількох деталей за цикл і дають можливість виготовляти деталізовані компоненти з мінімальним зусиллям.

Процес термоформування пропонує безліч переваг у порівнянні з іншими поширеними підходами до виробництва різноманітних конструкцій:

  • доступне обладнання та економічність (до 90% менше витрат на інструменти, в порівнянні з литтям під тиском);
  • швидка модифікація інструментів і деталей;
  • чудова естетика і функціональність;
  • велике розмаїття готових виробів;
  • сумісність із широким спектром інженерних термопластів;
  • оперативність виконання замовлень;
  • можливість виготовляти як одиничні, так і малі, і великі партії (до 5000 штук)

Пластик для формування: критерії вибору

Важливий момент при виготовленні термоформованої пластмасової деталі — вибір відповідного матеріалу. Кожен різновид листових пластиків має свої специфічні характеристики, властивості, сильні і слабкі сторони. Залежно від вимог проекту, варто враховувати такі чинники:

  • зовнішній вигляд, наскільки він є важливим у порівнянні з міцністю, вагою, довговічністю і використанням, колір, текстура, оптичні властивості;
  • варіанти оздоблення — чи буде деталь пофарбована або може бути використаний матеріал бажаного кольору, так що фарбування не потрібне? Чи буде на деталі надрукований текст або графіка;
  • сумісність — з яким ще матеріалом контактує деталь;
  • вага;
  • товщина — наскільки тонкими або товстими повинні бути різні ділянки готового виробу;
  • жорсткість — чи повинна деталь бути жорсткою або мати деяку гнучкість;
  • твердість — стійкість матеріалу до стирання, сколювання і розтріскування;
  • довговічність — чи буде продукт витримувати суворі умови, піддаватися впливу вологи, хімікатів, розчинників або мийних засобів?
  • ударостійкість і міцність на розрив;
  • хімічна стійкість;
  • електропровідність — чи повинна деталь мати непровідні властивості, як більшість матеріалів, або слід використовувати спеціальне покриття;
  • теплопровідність — кількість тепла, яке може проходити через матеріал, коефіцієнт теплового розширення;
  • температура, за якої матеріал буде деформуватися;
  • займистість;
  • температурний діапазон, при якому пластик можна термоформувати

Формування пластику: найбільш популярні матеріали

Один із найбільш поширених матеріалів, використовуваних для термоформування, — це ударостійкий полістирол або HIPS. Недорогі листи різних кольорів і форматів широко застосовуються для термоформування. Оскільки у HIPS присутні добавки каучуку, він є досить пластичним.

HIPS використовується в різноманітних галузях, включаючи виготовлення пакування, пластикового посуду, іграшок, виробів медичного призначення. Прекрасно підходить для створення торгових конструкцій і вітрин, використовуваних усередині приміщень. Важлива перевага — придатність до друку і фарбування.

Полівінілхлорид або ПВХ — ще один пластик для термоформування, що має чудові якості. Досить бюджетний матеріал, який є дуже універсальним, в залежності від використовуваних у ньому добавок. ПВХ може бути як дуже тонким і гнучким, так і товстим жорстким, спіненим. Серед переваг висока хімічна стійкість, стійкість до плям, жорсткість, ударна в'язкість, природні вогнезахисні властивості.

ПВХ застосовується для рекламних конструкцій, POS-матеріалів, внутрішнього оздоблення приміщень, виготовлення вітрин.

Акрил — досить популярний термопласт у рекламній галузі, завдяки чудовому зовнішньому вигляду. На ринку представлена ​​велике розмаїття відтінків і листів із різним ступенем прозорості, світлопропусканням і світлорозсіюванням.

Це прозорий, гнучкий, ударостійкий матеріал, який легко піддається термоформуванню.

Акрил є чудовою альтернативою склу, використовується для скління, виробництва меблів, акваріумів, вивісок і вуличних знаків, різноманітних виставкових і торгових конструкцій.

ПЕТ і ПЕТГ мають високу стійкість до різноманітних зовнішніх впливів, крім того, матеріал відмінно піддається переробці і відрізняється гарною прозорістю. Прекрасний варіант для виготовлення різноманітної упаковки, автомобільних деталей, промислових компонентів.

Полікарбонат відрізняє надзвичайно висока ударостійкість і прозорість. Матеріал використовується у тому числі для виготовлення куленепробивних конструкцій, оформлення вхідних груп, скління, створення теплиць. Також його можна використовувати для створення великих рекламних конструкцій із чудовими антивандальними властивостями.

Таким чином, термоформування дозволяє отримати величезний спектр рекламних і промислових виробів. Остаточне рішення про вибір матеріалу залежить від особливостей конкретного проекту. Хочете знайти оптимальний варіант із найкращим співвідношенням ціни і якості? Звертайтеся у чат або телефонуйте до менеджерів AVERS за професійною консультацією.



Якщо у Вас виникли питання щодо матеріалів і послуг компанії "Аверс", замовте "Зворотній дзвінок". Ми передзвонимо Вам найближчим часом!