Реклама і брендування авто: як зробити якісно
Один із найбільш ефективних способів збільшити кількість клієнтів і продажів — грамотне просування бренду перед якомога більшою кількістю потенційних споживачів. Обклеювання рекламою авто — це чудове рішення, що дозволяє отримати величезну кількість контактів при відносно невеликих фінансових вкладеннях. Однак висока якість графіки на транспорті є абсолютно необхідною умовою для успіху. Неякісна обробка буде виглядати непрофесійно і може завдати серйозної шкоди репутації. Щоб уникнути цього, необхідно врахувати ряд важливих чинників.
Різновиди транспортної графіки
Є кілька способів нанести корпоративну символіку на автотранспорт:
- Наклейки з ПВХ-плівок — найбільш простий варіант брендування авто. Ідеально підходять для нанесення логотипу та невеликих рекламних зображень. Наносяться точково, бувають різноманітних розмірів і форм.
- Рекламні написи. Бюджетний спосіб надати назву, вказати контактну інформацію, ознайомити з основними послугами. Існує широкий вибір стилів, шрифтів, розмірів і кольорів. Можуть застосовуватися звичайні кольорові плівки для різання плотером, а також світлоповертальні, металізовані, неонові тощо.
- Обклеювання авто плівкою. Повне обклеювання транспортних засобів — найбільш дорогий вид транспортної графіки. В даному випадку плівка покриває поверхню всього автомобіля. Водночас це є і найефективнішим способом привернути увагу. Можливе застосування і часткового обклеювання, коштує менше, але виглядає дуже ефектно.
- Реклама на вікнах. Спеціальні плівки з перфорацією дозволяють нанести рекламні зображення на вікна, так щоб не втрачалася видимість.
Відповідна плівка
Який би тип реклами на транспорті не був обраний, загальний успіх кампанії багато в чому залежить від вибору правильної плівки.
Як вже зазначалося вище, для брендування можна використовувати плівки з друком і плівки, призначені для різання плотером. Ще один критерій вибору — технологія виготовлення використовуваних плівок. Вони можуть бути каландрованими та литими.
Каландрований вініл товще, ніж литий, схильний до усадки і має, найчастіше, постійний адгезив. Водночас литий вініл є дуже еластичним, не схильний до усадки і, завдяки застосуванню клею із можливістю перепозиціонування, може бути переставлений і легко видаляється. Це кращий варіант рекламного обклеювання авто, оскільки литі плівки ліпше наносяться на увігнуті і опуклі поверхні. Каландровані плівки чудово розтягуються навколо вигинів, проте вже через кілька тижнів усадка плівки призведе до утворення бульбашок по краях і швидкого руйнування плівки у місцях нещільного прилягання до поверхні.
Ще один важливий фактор під час брендування авто плівкою — якість і довговічність самої плівки. Нанесення вінілу на горизонтальну або кутову поверхню значно збільшує вплив ультрафіолетових променів і скорочує термін його служби. Крім того, на нанесену на капот плівку впливає ще й тепло двигуна.
Щоб проект прослужив якомога довше, необхідно вибирати плівки від провідних виробників. Вони мають тривалий термін служби і високу стійкість до впливу УФ-випромінювання. Порівнянного ефекту на більш дешевих плівках можна домогтися тільки, якщо додатково ламінувати або покривати лаком вже готове зображення.
Наприклад, чудовим вибором серед плотерних плівок є першокласна лита плівка ORACAL 751C із терміном служби до 8 років. В асортименті представлено понад 100 кольорів, глянцеві, матові і металізовані плівки.
Ідеальний варіант для друку - високоякісні плівки Oracal 3651. Вони є дуже стійними до різних атмосферних чинників, забезпечують прекрасну якість цифрового друку і гарно лягають навіть на складні поверхні.
Якісний друк
Технологія друку також істотно впливає і на зовнішній вигляд транспортної реклами, і на її довговічність. Цифровий друк, як правило, передбачає використання трьох типів чорнил:
- сольвентні/екосольвентні;
- латексні;
- УФ-закріплювані.
Сольвентні/екосольвентні чорнила є менш бажаним варіантом. Без належної витримки після нанесення друку сольвент у складі чорнил може впливати на клей на зворотному боці плівки. Це призводить до нерівномірного прилипання і створює високу небезпеку відшаровування або утворення бульбашок на плівці. Більш того, відбитки, які ламінуються занадто рано після друку, виглядають каламутно і можуть пузиритися, тому що пари сольвенту потрапляють під ламінат. Для остаточного затвердіння перед ламінуванням потрібно щонайменше 48 годин.
У латексних принтерах використовуються кілька вентиляторів і надзвичайно потужні нагрівачі для затвердіння чорнил, що призводить до того, що відбитки висихають на 100% відразу після друку. Крім того, самі чорнила після затвердіння мають досить високу гнучкість, тому ідеально підходять для застосувань, де потрібні вирівнювання або розтягування навколо кривих.
УФ-закріплювані чорнила під впливом УФ-променів стають крихкими. Такий друк гарно підходить для зовнішньої реклами та віконної графіки, проте при використанні для реклами на транспорті, є високий ризик розтріскування чорнила.
Крім технології на загальну якість друку впливає використання якісних оригінальних чорнил. Дешеві замінники демонструють велику пікселізацію, більш схильні до знебарвлення та ймовірніше негативно вплинуть на адгезію плівки.
Підготовка поверхні
Підготовка поверхні — важливий крок до успішного нанесення реклами на автомобіль. Пил, парафін, залишки нафтопродуктів та інші забруднювальні речовини можуть зіпсувати блискучу графіку. Час, необхідний для правильного очищення і підготовки поверхні, може мати вирішальне значення для успіху. Це є ще важливішим, коли йдеться про повне обклеювання автомобіля.
Почніть із ретельного очищення області, яка буде декорована. Переконайтеся, що автомобіль був ретельно вимитий, але не оброблений воском. Потім обробіть поверхню ізопропіловим спиртом, щоб видалити будь-які забруднення. Ізопропіловий спирт є ідеальним мийним засобом, оскільки він добре очищає поверхню і швидко випаровується. Чистота дуже важлива: багато інсталяторів помилково приймають за бульбашки повітря під вінілом частки пилу і бруду, які не можуть випаруватися.
Варто врахувати, що деякі автодилери додають силіконові покриття до нових автомобілів під час підготовки до продажу. Силікон утворює плівку на поверхні, яка перешкоджає контакту клейового шару з лакофарбовим покриттям автомобіля. Якщо обклеюванню підлягає новий автомобіль, є сенс зв'язатися з дилером і з'ясувати, як найкраще видалити таке покриття, хоча миття з комерційним очисником і протирання ізопропіловим спиртом швидше за все буде досить.
Також можуть виникнути складнощі, якщо реклама наноситься на недавно пофарбований автомобіль, оскільки виділення парів сольвенту може привести до пошкодження клею.
Професійне нанесення
Обклеювання авто рекламою може відбуватися в сухому вигляді або із додатковим зволоженням поверхні рідиною. Найчастіше це питання особистих уподобань, але у кожного методу є свої переваги і недоліки.
При сухому способі нанесення відбувається швидше, але процес може бути ускладений через потрапляння повітря і пилу. Крім того, в цьому випадку складніше зрушити наклейку, якщо припуститися помилки. Цей варіант добре підходить для невеликих наклейок. Щоб прибрати бульбашки повітря, досить зробити кілька проколів і видалити захоплене повітря.
Додавання рідини вирішує обидві проблеми. Зволоження видаляє будь-які частинки пилу і повітряні кишені з-під вінілу і дає можливість переміщати або знімати плівку під час позиціонування її на поверхні. Недоліком вологого обклеювання машин рекламою є необхідність видалення всієї рідини перед видаленням стрічки переносу і завершенням інсталяції. Також вологий метод нанесення не підійде для поверхонь, де є заглиблення. Крім того, в залежності від виду ПВХ-плівки і кількості використовуваної рідини, рідина може частково послабити адгезію, що збільшить час остаточного висихання. Тому вологе нанесення є недоцільним для повного обклеювання автомобіля або нанесення великих графічних зображень.
Таким чином, на якісне брендування машин впливає безліч змінних. Компанія AVERS пропонує великий вибір плівок для нанесення реклами на транспорт. Менеджери завжди допоможуть підібрати оптимальний продукт і проконсультують по технологічним аспектам. Звертайтеся в чат або за телефонами.