Застосування перфорованої плівки Profivision
Перфоровані самоклейні ПВХ-плівки є популярним матеріалом для однобічної віконної графіки. Біла лицьова сторона плівки призначена для широкоформатного струминного друку. Зворотний бік покритий чорним клейовим шаром.
Плівка наноситься на зовнішню сторону скла і зсередини транспортного засобу або приміщення не видно надруковане зображення. Залишається видимим тільки темне покриття з наскрізною перфорацією, що створює ефект затінення скла. Відкрита частина перфорації займає 40% поверхні матеріалу. Розмір отворів становить 1,5 мм.
Також компанія АВЕРС пропонує ПВХ-плівку з ефектом голограми — ProfiVision 40 40 HGM. Розкладання світлового променю на спектр створює неповторну картину. При зміні кута огляду змінюється колір фону, привертаючи увагу. Зворотна сторона — чорного кольору з прозорим клейовим шаром.
Особливості друку
Товщина плівки не впливає на кінцеву якість кольорового друку, але в отворах перфорації можливе видиме «забруднення», утворене шляхом змішування кольорів і порушення кольорових контурів, яке погіршує чіткість друку. Причиною цього є силіконове покриття підкладки із низькою поверхневою енергією і, відповідно, низькою змочуваністю. Чорнила не покривають поверхню і не вбираються. Після видалення підкладки ефект забруднення повністю зникає, залишається зображення, якість якого обумовлена властивостями лицьової поверхні плівки, чорнил та налаштувань принтера — так само, якби ПВХ-плівка була суцільною.
Деякі розчинники у складі чорнил можуть спричинити усадку плівки, що призведе до деформації плівки і незначного спотворення друкованого зображення. Цей ефект буде сильніше виражений в місцях, де нанесений товстіший шар. Плівка стане хвилястою або матиме плями набухання в окремих місцях. Однак після висихання чорнила і повного випаровування розчинника матеріал повертається у вихідний рівний стан. Цей ефект трапляється дуже рідко може розглядатися як виняток з правила.
Сушка після друку
Час висихання відбитка залежить від типу чорнил, температури нагріву столу, ступеня нагріву повітря примусової вентиляції. Після сушіння зображенню потрібно дати охолонути, перш ніж змотувати в рулон.
Підготовка до нанесення
Щоб отримати гарний результат, слід наклеювати плівку при температурі не нижче +10°С в сухому закритому приміщенні.
Важливо пам'ятати, що перфорована плівка є дуже чутливою до забруднення, що призводить до швидкого «відриву» матеріалу по краях. Перед наклеюванням плівки поверхню для нанесення потрібно ретельно очистити від механічних і хімічних забруднень. Особливої уваги потребують кути шибок, насамперед, якщо це так звані «євровікна», оскільки під час виробництва і збирання склопакетів на склі залишаються рештки силіконового мастила. Для очищення найкраще підійде ізопропіловий спирт (ізопропанол).
Якщо плівка наноситься на скло автотранспорту, автомобіль попередньо витримується в робочому приміщенні протягом декількох годин для досягнення гарної адгезії і стабільності плівки. Поверхня для наклеювання ретельно очищується від забруднень, мастил і бензину спеціальними мийними засобами з асортименту автомобільної косметики, а потім очисником на основі ізопропанолу. Щоб не пошкодити гумові ущільнювачі та пластикові молдинги, якщо очищувач випадково потрапить за зону обробки, спеціально засоби для вікон або скла автомобілів повинні бути хімічно чистими і не агресивними, тобто не містити кислот, лугів і сильних розчинників. Насамкінець слід видалити залишки мийних засобів, протерти спиртом, витерти скло насухо. Перевірити якість відмивання можна фігурою дихання. Невидимі залишки олив, жирів або будь-яких покриттів залишать на фігурі дихання незапітнілі місця.
Як свідчить досвід, небажано використовувати спеціальні автоочисники на основі спирту для скла. У продаж надходять продукти сумнівної якості із різноманітними домішками. Вони залишають тонку прозору плівку, що імітує блиск скла. Цей шар знижує силу поверхневого натягу, що може негативно вплинути на адгезію плівок.
Всі вищенаведені аргументи і рекомендації також можна віднести і до нанесення плівок на вікна та вітрини.
Інструменти та додаткові засоби:
- повстяний або пластиковий ракель із м'якою насадкою;
- макетний ніж;
- ножиці
- рулетка, бажано не металева;
- клейка стрічка;
- м'яка тканина без ворсу і решток пилу;
- промисловий фен;
- розпилювач;
Ламінування
Щоб подовжити термін служби зображення, обов'язково потрібно ламінувати перфоровану плівку Profivision, оскільки через абразивну дію вітру шар фарби поступово стирається. Спочатку зникає глянець, потім стає бляклим і повністю зникає зображення. Крім того, під час дощу або миття у отвори потрапляє і залишається на деякий час волога, тому отвори швидше забиваються пилом. Це знижує наскрізну видимість плівки з салону автотранспортного засобу.
Прозора захисна плівка обирається з урахуванням впливу на загальну наскрізну видимість. Перед початком робіт необхідно ознайомитися з рекомендаціями виробника цього матеріалу і дотримуватися всіх вказівок.
Коли покриваються великі площі й зображення з'єднується з декількох фрагментів, то плівка не накладається нахлистом. Дуже важко надрукувати зображення, точно поєднане з отворами перфорації, так щоб частини зображення стикувалися на двох ділянка одночасно із суміщенням отворів. Якщо отвори перфорації зміщуються, з салону видно темну смугу. Фрагменти повинні поєднуватися і щільно прилягати із зазором не більше 1 мм. Для захисту щілини слід використовувати смужку ламінату шириною не менше 10мм.
Ламінування має здійснюватися холодним способом на ламінаторах із регулюванням натягу і притиску. Категорично не рекомендується надто сильно притискати захисну плівку під час накотування чи нагріву притискного валу, оскільки деформація в отворах перфорації може пошкодити наскрізну видимість.
Захисна плівка повинна перекривати краї перфорованої плівки мінімум на 10 мм по всьому периметру. Тоді перфорована плівка не відклеюватиметься на краях і ефективно захищатиме від проникнення вологи і пилу під плівку. Тому слід під час підготовки зображення слід урахувати підрізання по краях, для того, щоб ламінат зміг лягти на силіконізовану підкладку попередньо обрізаної по краях перфорованої плівки.
Нанесення
Наклеювати плівку допускається лише на ті ділянки скла автотранспортного засобу, які не зменшують огляд водієві. Якщо плівка наклеюється на заднє автомобільне скло, то дзеркало заднього виду перестає працювати. Тому, щоб безпечно рухатися заднім ходом, слід встановити відеокамеру або паркувальний радар. На бокових вікнах слід залишати незаклеєними ті ділянки, які безпосередньо впливають на видимість бічних дзеркал. Не рекомендується наносити плівку на гумові ущільнювачі і пластикові деталі: молдинги, притискні планки, вітровий захист, оскільки адгезія буде недостатньою для утримання плівки.
Не слід наносити перфоровану плівку під обріз на скло, яке відкривається, щоб уникнути відклеювання, а також загортати її на протилежну частину такого скла. Плівка в два шари порушить загальну видимість, і вигляд із салону буде не дуже привабливим. Постійне затискання і зрушення плівки під час підйому і опускання скла призведе до швидкого зносу або розриву в ділянці контакту.
Щоб правильно позиціонувати плівку на склі, потрібно верхній край приклеїти клейкою стрічкою, розгорнути рулон і оцінити правильне розташування надрукованого зображення на склі.
На першому етапі підкладка з плівки не видаляється, відрізається вузька смужка паперу із верхнього краю і приклеюється знову до плівки. Коли відбиток розміщений на потрібному місці з верхнього краю плівки видаляється попередньо відрізана смуга паперової підкладки і плівка приклеюється до скла.
Другий етап такий самий, як при нанесенні звичайних плівок: поступово відвертається паперова підкладка і приклеюється плівка. Плавними рухами від центру до країв притискається ракель, підкладка поступово видаляється. Якщо утворилися бульбашки або складка, то плівка частково відклеюється і потім притискається вдруге.
Перфорована плівка з ламінатом мокрим способом на наклеюється. Цей спосіб можна застосувати під час нанесення Profivision без ламінату в інтер'єрі.
Видалення плівки
Є кілька порад, щоб правильно видалити плівку Profivision, ламіновану плівкою Profiguard або аналогічною.
Для видалення необхідно використовувати фен, але слід уникати надмірного нагріву плівки: температура плівки не повинна перевищувати 70°C. Починати потрібно з куточка, який підчіплюється лезом або макетним ножем. Кут нахилу плівки до поверхні повинен бути більше, ніж 90°. Не бажано тягнути стару плівку уздовж поверхні, тобто під кутом близьким до 180°, оскільки вона буде легше рватися.
Прогріваючи плівку, слід видаляти її поступово, інакше на склі можуть залишитися рештки клею. Не варто допускати локальний перегрів скла, щоб воно не тріснуло і не розкололося .
Рештки клею на склі видаляють спеціальним розчинником і скребком. Рекомендується застосовувати суміш циклогексану з толуолом (26 + 74%), ацетонітрил з ізопропанолом (30 + 70%), або спеціальні суміші для видалення клейових залишків від виробників плівок. Тривалість зволоження підбирається експериментально. Зволожені рештки зішкрібаються пластиковим ракелем або знімаються зволоженою тканиною
Після зняття клейових залишків бажано остаточно очистити поверхню скла ксилолом або бензином «Калоша», щоб не залишався прозорий залишковий шар клею.