Спортивний надувний човен власноруч: методи склеювання та зварювання швів
Човни CSM (Hypalon) можна збирати лише за допомогою клеїв, тоді як човни з ПВХ-тканини та ТПУ можна склеювати та зварювати.
Клей як основний метод виробництва човна.
Щоб клей створив міцний зв'язок, він повинен увібратися в пори тканини. Спочатку необхідно обезжирити поверхню, а потім нанести клей на обидві сторони тканини. Тільки після щільного стискання двох частин клей правильно схоплюється та скріплює матеріали. Ця додаткова ручна праця є фактором, який збільшує загальну вартість надувного човна.
Шви з різних матеріалів, наприклад ПВХ і ТПУ, також можуть бути склеєні разом.
Суттєвим недоліком клейових швів є те, що їхня міцність залежать від якості клею та копіткості виконаної роботи. З часом, під впливом ультрафіолетового випромінювання та суворих умов, міцність клею повільно знижуватиметься. При достатній кількості часу це призведе до виходу з ладу швів та кріплень човна, руйнування клею зазвичай відбувається до того, як вийде з ладу матеріал корпусу.
Високочастотне зварювання.
Цей тип зварювання використовує електромагнітне поле для з'єднання двох тканин разом. Замість того, щоб нагрівати поверхневу частину тканини, високочастотне зварювання нагріває тканину зсередини. В цілому, цей процес займає всього кілька секунд і діє подібно до мікрохвильової печі.
Є обмеження у створенні тривимірних продуктів порівняно з більш просунутим зварюванням гарячим повітрям. Високочастотні машини також обмежені довжиною шва, з яким можуть працювати. Крім того, ці шви менш міцні і менш естетичні, ніж шви, зварені гарячим повітрям.
Зварювання гарячим повітрям.
Це нагрівання двох частин тканини, яку треба зклеїти, до температури плавлення матеріалу. Дві сторони потім міцно притискаються одна до одної допомогою машини, що з'єднує два окремі фрагменти ПВХ для створення потужного та надійного ущільнення.
Цей метод застосовується лише до ПВХ і ТПУ. Для технічної тканини CSM метод зварювання повітрям не підходить.
Теплове зварювання забезпечує дуже міцний шов, що перевершує за якістю клейові шви. Такі шви мають найнижчий загальний відсоток браку серед надувних виробів.
Конструкція шва.
У той час як методи герметизації швів обмежуються клеєм та зварюванням, існує безліч різних способів з'єднання швів надувних човнів між собою. Ось основні:
- Термозварний фланець використовується в поплавцях для басейнів та невеликих ігрових човнах. Як правило, це досить слабка конструкція. Фланець випирає і є схильним до тертя і зносу.
- Просте зварювання внахлест – найкращий метод зварювання. Накладення тканини внахлест створює міцний зв'язок із матеріалом. Без фланця термін служби шва істотно збільшується.
- Посилений фланець із нахлестным швом рідко використовується, якщо взагалі використовується.
- Посилений шов внахлест ще одна міцна конструкція шва для надувних човнів Hypalon/CSM. Він часто використовується з менш дорогими човнами, тому що установка може бути виконана вручну, але цей метод схильний до затікання води і може спричинити проблеми з контролем якості.
- Подвійні посилені шви внахлест є найміцнішими швами для Hypalon/CSM, і вони не схильні до затікання. Тим не менш, вони дорогі у виготовленні та призначені для надувних човнів вищого класу.
- Подвійні посилені стикові шви – друга найкраща конструкція для човнів Hypalon/CSM. Вони такі ж міцні та дорогі, але забезпечують гладку та естетичну поверхню.
Декілька повітряних камер (внутрішніх перегородок).
Сьогодні всі якісні надувні човни виробляються з кількома повітряними камерами, у разі виходу з ладу однієї секції надувний човен все одно буде на плаву.
Двокамерні надувні човни в основному мають «м'які хвости» та планчасті підлоги, що згортаються. Розміщення камер може бути як ніс до корми, так і по боках. Якщо у вас ззаду мотор, по боках краще, ніж ніс до корми.
Двокамерні надувні човни не такі безпечні, як трикамерні човни. Ми рекомендуємо розглядати трикамерні надувні човни для підвищення їхніх морських якостей та безпеки пасажирів.
Трикамерні надувні човни є найпоширенішими типами надувних тендерів та RIB. Розміщення камер в обох хвостових трубах і в носовій частині гарантує, що бензиновий або електричний підвісний мотор залишиться над водою, навіть якщо одна камера вийде з ладу.
Деякі більші спортивні тендери та RIB використовують більше камер, але зустрічаються рідше. Чотири камери можна знайти на деяких човнах довжиною понад 3,5 метри.
Кожна внутрішня камера відокремлена перегородкою, яка переходить до іншої, щоб допомогти вирівняти тиск. Якщо є витік в одній трубі, різниця в тиску змусить перегородку проштовхнутися з труби в пошкоджену. Більшість, якщо не всі човни з кількома камерами, матимуть внутрішні перегородки з міркувань безпеки.