Тиск у ПВХ-човні
Під час експлуатації надувний човен із ПВХ-тканини необхідно постійно підтримувати в накачаному стані при правильному тиску повітря. Тільки так можна зберегти експлуатаційні властивості, гарантувати безпеку і довговічність. Який тиск має бути в човні з ПВХ і як його правильно накачати — у нашому невеликому огляді.
Небезпека надмірного і недостатнього тиску в човні з ПВХ
Щоб надути човен, не потрібна професійна точність — допускається показник трохи вище або нижче рекомендованого. Однак важливо залишатися якомога ближче до ідеалу, оскільки суттєві відхилення можуть призвести до пошкодження човна:
- Надмірний тиск призводить до розтріскування швів, а найменша нерівність, наприклад, зіткнення з каменем у воді, може його підірвати. Міцні матеріали, такі як ПВХ-тканини BOATEX витримують підвищений тиск. Але зрештою термін експлуатації виробу буде значно коротшим.
- Якщо в човні тиск недостатній, то значно складніше гребти, рухатися і керувати транспортним засобом. Опір воді буде вищим, а швидкість меншою. Крім того, човни стають менш плавучими, що підсилює ризик занурення під воду.
Робочий тиск ПВХ-човна
Перш ніж накачати ПВХ-човен, рекомендується ознайомитися з інструкцією. Як правило, там прописується те, яким тиском накачати ПВХ-човен. Середні показники наведені в табл. 1.
Табл. 1 Рекомендований і максимальний тиск у надувних човнах
Частина |
Рекомендований/максимальний тиск, бар |
Основні балони |
0,21/0,24 |
Кіль |
0,28/0,34 |
Повітряна підлога високого тиску |
0,62/0,76 |
Важливо пам'ятати, що кіль і повітряна підлога високого тиску — це не звичайні різновиди підлоги. Кілі — це труби, розташовані під підлогою для додання човну V-подібної форми. Повітряна підлога високого тиску — це особливий вид підлогового покриття. Стоячи на них, ви відчуваєте, що стоїте на твердій землі. На звичайних надувних човнах такого немає.
При відсутності таких спеціальних деталей, досить накачати все приблизно до 0,21 бара, щоб отримати гарний і міцний човен.
Вплив температури
Надмірний і недостатній тиск зрідка буває викликаний заправкою занадто великої або занадто малої кількості повітря. Переважно такі проблеми викликані зміною температури. Повітря розширюється, коли спекотно, і стискається, коли холодно. Якщо накачати човен до максимального тиску і залишити його на сонці, він може вибухнути. При опусканні у холодну воду надувні човни «стискаються».
Як виміряти тиск
Розрахувати, який тиск буде у ПВХ-човні під дією сонячного тепла і води, практично неможливо, хоча можна використовувати закон Шарля. Рекомендується час від часу перевіряти точний рівень за допомогою портативного манометра.
Також можна провести простий тест. Натисніть великим пальцем на надуту частину. Якщо човен накачаний як належить, палець піде вглиб приблизно на 1 см. Якщо він опускається нижче, потрібно більше повітря. Якщо натиснути взагалі не виходить, потрібно негайно випустити трохи повітря.
Таким чином, тиск — важливий аспект, який необхідно враховувати під час експлуатації ПВХ-човнів. Хочете отримати професійну консультацію щодо застосування якісних ПВХ-тканин BOATEX? Звертайтеся до менеджерів AVERS у чат або за телефонами.