Герметики у зовнішній рекламі
Від правильного вибору герметика багато в чому залежить міцність і надійність рекламної конструкції. Ця спеціальна речовина заповнює проміжки, запобігаючи потраплянню різноманітних речовин і вологи.
Відмінність від адгезиву
Герметики багато у чому є схожими на клеї. І деякі склади можуть виконувати функцію тільки адгезиву або тільки герметика, а деякі склади фактично виконують обидві функції. Граматика, однак, повинні виконувати особливі завдання, які ставлять їх у окрему категорію. Як правило, герметики нижче по міцності, але мають більшу гнучкість, пластичність. Для виконання своїх функцій герметик повинен ефективно зчіплюватися з підкладкою.
Функції герметиків
На відміну від клеїв, існує не так багато функціональних альтернатив процесу герметизації. У певних випадках для герметизації можуть використовуватися паяння або зварювання. Однак простота і надійність, пропоновані органічними еластомерами, роблять їх очевидним вибором.
Герметики, як правило, використовуються як бар'єр або засіб захисту для того, щоб:
- виключити потрапляння пилу, бруду, вологи і хімічних речовин;
- створити покриття для захисту поверхні або виробу, поліпшити зовнішній вигляд;
- зміцнити з'єднання;
- створити електричну або теплову ізоляцію;
Незалежно від галузі застосування герметик виконує три основні функції:
- заповнює проміжок між двома або більше субстратами;
- утворює бар'єр завдяки фізичним властивостям самого герметика і адгезії до підкладки;
- зберігає властивості герметизації протягом усього терміну служби, умов експлуатації і навколишнього середовища.
Багато герметиків призначені для конкретних застосувань. Правильне нанесення герметика передбачає не тільки вибір матеріалу з відповідними фізичними та хімічними властивостями. Як і з клеями, необхідно враховувати основи, що підлягають герметизації, дизайн, експлуатаційні характеристики, вимоги до виробництва та економічні витрати.
Властивості герметиків
При виборі герметика важливо враховувати його властивості. Розглянемо фактори, які вплинуть на остаточну оцінку:
Консистенція. Найчастіше герметики мають гелеподібну консистенцію і зазвичай використовуються в горизонтальних швах і можуть самовирівнюватися.
Довговічність. Очікуваний термін служби герметиків у ідеальних умовах навряд чи буде таким самим, як фактичний термін служби, це особливо справедливо, якщо герметик неправильно нанесений на поверхню або несумісний із підкладкою, на яку він наноситься. В цілому, силікони мають найдовший термін служби (близько 20 років і більше). Деякі акрил і бутилен експлуатуються трохи більше 5 років.
Твердість. Твердий герметик є більш стійким до пошкоджень. Однак зі збільшенням твердості гнучкість зменшується.
Стійкість до впливів. Високоефективні герметики продовжують добре працювати і залишаються гнучкими на сонці, при екстремальних температурах і в умовах вологості.
Здатність до руху. Здатність до руху виражається у відсотках від ширини з'єднання. Наприклад, герметик із можливістю переміщення ± 10% у з'єднанні 25 мм може розтягуватися до 28 мм або скорочуватися до 23 мм і при цьому відновлюватися без проблем.
Модуль пружності. Низькомодульні герметики зазвичай мають високу здатність до переміщення, зміни своєї форми. Високомодульні герметики часто використовуються в нерухомих з'єднаннях. Середньомодульні герметики є продуктами загального призначення і врівноважують напругу на поверхні, до якої прилипає герметик, і жорсткість герметика.
Адгезія. Те, наскільки добре герметик буде прилипати до матеріалу, є важливим чинником, який слід враховувати. При покупці є сенс ознайомитися з результатами випробувань, проведених виробником.
Фарбування. Компоненти герметиків можуть залишати видимі плями. Перед використанням варто провести тестування на фарбування.
У зовнішній рекламі застосовуються кілька основних видів герметиків:
Латексні герметики на водній основі. Один із найпростіших різновидів, часто використовуваних навіть у побуті, завдяки простоті нанесення і здатності прилипати до більшості поверхонь. Їх можна фарбувати, вони підходять для ситуацій, коли проміжки є дуже малими, а рух мінімальним. Латекс може бути схильний до усадки і може відриватися від поверхні, створюючи зазори.
Акрилові герметики є стійкими до ультрафіолетового випромінювання, що робить їх придатними для зовнішнього застосування і не схильними до усадки. Їх складніше наносити і вони не передбачають істотний рух після активації.
Бутил добре прилипає до широкого спектра речовин, але його важко наносити через більш жорстку консистенцію. Вони погано протистоять стиранню. Не підходять для складних робіт. Розтягуються, як жувальна гумка, і майже не мають здатності відновлюватися. Також вони мають непривабливий смолистий вид. Водночас це найбільш водостійкий із доступних продуктів.
Полісульфід пропонує чудову гнучкість навіть при низьких температурах з невеликою усадкою або погіршенням внаслідок УФ-випромінювання. Полісульфіди дорожче і мають більш високі рівні летких органічних сполук. Однак очікувана тривалість експлуатації від 10 до 20 років дещо компенсує ціну.
Силікон має чудовий термічний опір, гарну динамічну здатність до руху і гарну адгезію. Силікони легко руйнуються і можуть збирати бруд. Можуть фарбувати певні матеріали, тому іноді потрібно використання грунтовок.
Якісні силікони мають дуже хороші показники довговічності. Cилікон витримує екстремальні погодні умови, м'яко затверджується і залишається еластичним. Оскільки силікон є неорганічним, на нього не впливає ультрафіолетове випромінювання і матеріал протистоїть цвілі і грибкам. Силікон можна наносити практично при будь-якій температурі. Існують силікони, розроблені для більшості підкладок, але найголовніше, силікон прилипає до непористих підкладок краще, ніж будь-який інший герметик, що робить його оптимальним вибором для, таких поверхонь як скло, метал, керамічна плитка і фарфор.
Синтетичний каучук має властивості, аналогічні до натурального каучуку, але відрізняється підвищеною міцністю, гарною стійкістю до хімічного впливу і дуже низькою проникністю. Здатен протистояти проникненню пару і газів.
Вироби з синтетичного каучуку на основі розчинника добре прилипають до більшості матеріалів, можуть наноситися у вологу і холодну погоду і протистояти цвілі. Найважливіші властивості цих герметиків — легкість, з якою вони розтягуються, їх здатність розтягуватися без розривів і здатність відновлювати свою форму.
Мастила та герметики зі синтетичного каучуку фарбуються фарбами на водній основі і мають склади, більш прозорі при затвердінні, ніж будь-які інші герметики. Вони також є легкозаймистими, поки не тверднуть, значно скорочуються і мають високий відсоток летких органічних сполук.
Поліуретан добре прилипає до більшості різних поверхонь із мінімальною підготовкою основи. Має чудову стійкість до стирання і зсувних зусиль, а також високу адгезію і здатність до руху.
Таким чином, жоден тип герметика не є універсальним, не переважає і не поступається іншому. Оптимальний вибір залежить від певних завдань, фізичних і хімічних властивостей герметика і скріплюваних поверхонь.
Компанія AVERS пропонує широкий вибір матеріалів для виготовлення зовнішньої реклами, а також допоміжних інструментів. Звертайтеся у чат або за телефонами за професійною консультацією і технологічною підтримкою.