Рекламні вивіски у стилі American Story
Зовнішня реклама всюди. Куди не глянь, скрізь рекламні вивіски, світлові панелі, банери, об'ємні літери, стели та цифрові екрани. Їх настільки багато, що архітекторам та урбаністам довелося розробляти дизайн-код міста. Він обмежує розміщення зовнішньої реклами в історичних, спальних районах та кварталах із новою забудовою. Але є міста, яким закони не написані. Наприклад, Нью-Йорк і Лас-Вегас, чия «зовнішня реклама» формує дизайн-код міста, а не підпорядковується йому. Американські вивіски дали багато реклами, як науці та двигуну торгівлі. Вони дивували 70 років тому, і зараз вони мають чим повчитися.
Що таке стиль American Story у рекламі?
Як такого стилю American Story немає, але в той же час про нього говорять і його буквально відчувають. Це своєрідний «почерк», який сформувався під впливом історичних подій, мистецьких рухів та ідей непересічних рекламників.
Вивіски в Америці завжди відрізнялися креативом та технологічністю. Саме США в 20-х роках XX століття популяризувало новинку того часу - неонове підсвічування, а через 100 років вразило Las Vegas Sphere - найбільшим кулястим світлодіодним екраном, на якому вже розмістили рекламу Google, НФЛ та НБА. Щоб привернути увагу перехожих, американські рекламники вигадували вражаючі проекти. Ось одні з них:
- Білборд у формі чашки – перша реклама Cup Noodles, розміщена на найвідомішій вежі Нью-Йорка One Times Square Tower. Його обладнали парогенераторами, щоб створити ефект паруючої чашки.
- Гігантська конструкція у формі пончика — вивіска найстарішої пончикової Randy's Donuts, яку бачать всі, хто прилітає в міжнародний аеропорт Лас-Вегаса.
- Неонові літери в готичному стилі — рекламна конструкція на даху готелю Drake у гангстерському Чикаго, встановлена у 1940 році.
Вирішальну роль рекламному бізнесі Америки зіграв неон. Свого часу він запалив Лас-Вегас і Нью-Йорк, куди мріяли приїхати тисячі людей з усього світу. Завдяки йому деякі яскраві рекламні вивіски стали місцевими пам'ятками.
Неонові вивіски в Америці
Вивіски з неоновим підсвічуванням з'явилися в США в епоху джазу і стали неймовірно популярними в повоєнному Лас-Вегасі. Їх використовували по всій Америці у рекламі придорожніх кафе, магазинів, кінотеатрів, казино та готелів.
Найвідоміші вивіски з неоновим підсвічуванням:
- Вивіска кінотеатру Kings Theatre у Брукліні, районі Нью-Йорка, відкритого у 1929 році та внесеного до Національного реєстру історичних місць (NRHP ).
- Вивіска казино Pioneer — неоновий ковбой Vegas Vic (Вік з Вегаса), який став найвідомішим символом міста.
- Вивіска готелю Hotel Californian - найстаріша рекламна конструкція з неоновим підсвічуванням, яка пережила сам готель. Після його закриття вивіска пролежала 20 років на сховищі, а потім була відреставрована. Зараз побачити, якою була 40-метрова неонова вивіска готелю в Америці , можна на житловому комплексі Paseo at Californian у Лос-Анджелесі.
У XXI столітті неон пішов другого план. Навіть вивіска над знаменитим готелем Drake перейшла на світлодіодне підсвічування. Варто сказати, що американці не забули, який внесок внесло неонове висвітлення в їхню рекламну індустрію. У 1996 році було засновано Neon Museum, де можна побачити гігантські неонові вивіски, що сяяли раніше над нічними клубами та казино Caesаrs Palacе, Silver Slipper та Stardust.
Нова ера в історії американської реклами
Незважаючи на те, що неон пішов на другий план, Лас-Вегас засліплює своїми вогнями. Як показала зйомка NASA, центральна вулиця Лас-Вегас-Стріп за рівнем світла перевершує Гонконг - найяскравіший місто у світі. А Таймс Сквер у Нью-Йорку, як і раніше, залишається найціннішим і найдорожчим рекламним майданчиком. Зараз у зовнішній рекламі в Америці застосовують:
- Цифрові вивіски - LED-екрани зі світловипромінюючою матрицею та захисним протиударним склом. На них транслюються відеоролики, анімаційні та статичні зображення.
- Інтерактивні вивіски - зовнішня реклама, яка якимось чином взаємодіє з людиною та навколишнім простором. Найбільш популярні проекти у світі – шведська соціальна реклама проти куріння та рекламний щит американської компанії Burger King. Перша «кашляла» на курців, що проходять повз. Друга реагувала на температуру повітря, показуючи при холоді зображення бургера, а при жарі — зображення молочного коктейлю. По суті це такі ж цифрові вивіски, в які був доданий механізм дії.
- Світлові кристалайти - найтонші панелі з яскравими світлодіодами. Їх лицьова сторона виготовляється із прозорого листового пластику, а тильна – із міцного акрилу. Усередині розміщується плакат, надрукований на рекламній плівці.
- Прямі та фігурні лайтбокси – герметичні короби зі світлопрозорою лицьовою панеллю, підсвічуванням та рекламним плакатом усередині.
- Об'ємні літери з підсвічуванням, які легко поєднуються з лайтбоксами, панелями-кронштейнами та іншими рекламними конструкціями. Їх встановлюють на даху та над входом до будівлі.
Технологічно виготовлення сучасної рекламної вивіски кінотеатрів , казино, готелів, бутіків та інших об'єктів нічим не відрізняється. Не важливо, що це буде світловий кристалайт, лайтбокс або об'ємні літери. У виробництві тих та інших найчастіше застосовуються алюмінієві композитні панелі (АКП), акрил, листовий пластик, ПВХ, плівки для повнокольорового друку. В Україні такі матеріали для зовнішньої реклами можна замовити у компанії AVERS. Виняток – цифрові вивіски, які збираються з монтажних плат зі світлодіодами.