Як привести в рух надувний човен: 4 простих способи
Може здатися, різні види тяги підходять всім типам надувних човнів, але це зовсім не так. Існує кілька поширених способів привести в рух човен, але вибір правильного методу залежить як від самого човна, так і від застосування, яке ви плануєте використовувати.
Ось основні засоби руху: бензинові та електричні підвісні мотори, вітрила, тролінгові двигуни, реактивні двигуни та весла. Все, перераховане вище, ми побіжно розглянемо в цьому матеріалі, а також розповімо, який метод найкраще поєднується з певним надувним човном.
Вітрила та весла.
Вітрила та весла досі не втратили своєї актуальності. Весла – це насамперед маневровність, а також – аварійний резервний засіб.
Вітрила використовують як альтернативне джерело енергії. Вони безшумні та вимагають набагато менше зусиль порівняно з веслами. Обидва типи є засобами допоміжної енергії у разі відмови основних двигунів, але також можуть використовуватись як основне джерело руху. А ще це, безумовно, найекологічніший спосіб руху надувного човна.
Весла можна знайти на всіх надувних човнах як допоміжні засоби руху. Як основний використовують на невеликих та легких. Недоліки весел очевидні, вони вимагають ручної сили на роботу. Ефективність залежатиме від сили весляра та досвіду їхнього використання.
Через великий попит багато виробників надувних човнів пропонують надувний парусний човен, і навіть парусний комплект. Люди, як і раніше, насолоджуються мистецтвом парусного спорту.
Вітрила працюють на енергії вітру та роблять транспорт екологічно чистим. Плюс це вигідно для людей, які б хотіли витрачати менше на технічне обслуговування двигуна. Робота з вітрилом вимагає постійного коригування, але не настільки, як веслування. Це робить його більш ефективним варіантом у порівнянні з веслами. Проте робота з вітрилом потребує певних знань та досвіду. Інші проблеми з вітрилами полягають у тому, що вони можуть бути схильнішими до розривів. Вітрила можуть бути ідеальним вибором для надувних човнів, які планується використовувати у вітряних умовах, таких як затоки або великі озера. Для досвідчених мандрівників вітрильний надувний човен підійде і для невеликої морської подорожі, все залежить від особистого досвіду.
Бензинові підвісні двигуни.
Двигуни внутрішнього згоряння для човнів застосовують з початку 1900-х років. На сучасному ринку вони є найпоширенішим джерелом живлення для більшості гідроциклів.
Підвісні двигуни були першими загальнодоступними двигунами, які дозволяли використовувати індивідуальну потужність для човнів. Вони мають нижчу початкову вартість.
Бензинові підвісні мотори мають конкурентоспроможну ціну на ринку пристроїв, що були у використанні, що є розумним вибором для яхтсмена-початківця. Через широке використання подібних двигунів, знайти майстра з обслуговування досить просто, порівняно, скажімо, з електричними та водометними двигунами.
І оскільки багато хто так чи інакше стикався в житті з принципом роботи бензинового двигуна, експлуатація такого двигуна інтуїтивно зрозуміла.
Електропідвісні двигуни.
Все більшої популярності набирають підвісні електричні мотори для надувних човнів. Їх обирають люди, яким потрібен двигун із меншим рівнем шуму, енергонезалежністю та надійністю. Такі мотори працюють на «чистій» енергії. Залежно від того, як ви заряджаєте акумулятор, визначається розмір вуглецевого сліду, що робить такі двигуни привабливим варіантом для деяких користувачів, зокрема молодших.
Недоліки підвісних електродвигунів:
- вартість сильно перевищує ціну бензинового двигуна;
- акумулятори з більшою місткістю пропорційно зростають у ціні;
- для заряду великої батареї часто потрібно чимало часу, при цьому час роботи може бути меншим у порівнянні з бензиновим двигуном, який завжди можна заправити;
Ці чинники обмежують використання таких двигунів для поїздок на великі відстані чи перевезення устаткування.
Електромотори можуть підійти людям з великим стартовим бюджетом, але для багатьох яхтсменів вони надто дорогі.
Цього місяця ми писали про одного з наших клієнтів, який переформатував виробництво електросамокатів на зарядні електростанції Blackout. Прочитати про нюанси електро акумуляторів можна у нашому блозі.
Електричні тролінгові двигуни.
Тролінгові двигуни схожі на електричні підвісні двигуни, але належать до іншого класу. Вони не призначені для використання як основне джерело руху надувного човна і тому принципово відрізняються від підвісних двигунів.
Тролінгові мотори надзвичайно популярні на риболовлі, де рибалки використовують їх через безшумну роботу, низьку вартість і здатність утримувати човен в одному місці. Також вони надзвичайно портативні та легкі, що сильно спрощує встановлення однією людиною, враховуючи їх малу вагу. Тролінгові мотори сконструйовані, так само як і електричні підвісні мотори, вони призначені для використання як вторинне джерело енергії та мають нижчі значення тяги.
Ідеально підходять для маленьких надувних човнів та деяких невеликих спортивних човнів. Рекомендується для повільних поїздок спокійною водою. Якщо швидкість є головним завданням, рекомендується бензиновий чи електричний підвісний двигун.
Човнові тканини.
Тут не зайвим буде додати трохи інформації про човнові тканини та їх властивості. ПВХ-тканини BOATEX представлені в інтернет-магазині AVERS у щільності від найлегшої ваги 610 г/м.кв до надміцної – 1100 г/м.кв. Тканину з мінімальною щільністю використовують для створення невеликих надувних човнів, атракціонів, спортивного обладнання, для виготовлення спорядження (де критична вага), місткостей для рідини (ПММ, добрива) та компактних басейнів, щільну використовують для надувних плотів та великих човнів з великою водотоннажністю. Для всіх видів тканин характерно збереження початкових фізичних розмірів, відсутність грибка та плісняви, хороша придатність до зварювання та склеювання.